Helgen

I fredags så åkte vi och lämnade av Birger hos mamma och pappa då han skulle sova över där i helgen, hela helgen för jag tänkte passa på att ta mig två ordentliga sovmornar. Nu blev det kanske inte de bästa sovmornarna för min del men jag slapp ju i alla fall kliva upp strax efter sex två dagar i rad... :P
 
Igår så tog jag min an huset litegrann och bytte alla julgardiner och övriga jultextilier samtidigt som tvättmaskinen gick varm. Jag provade också på att baka ostfrallor, vilket jag aldrig gjort förut, men jag hittade ett bra recept på nätet men jag hade gärna kunna gräddat bullarna någon minut extra. Dom blev i alla fall jättegoda då jag hade riven västerbottenost ovanpå för mera smak.
 
Tea ringde en sväng mitt på dagen också och det slutade med att vi surrade i över en och en halv timme :) Skönt att få surra av sig lite och nu hade jag ju verkligen tiden dessutom :D
 
Efter middan så åkte vi hem till Magda och Patrik en sväng och hängde en stund och hade tänkt att det inte alls skulle bli så länge (eftersom jag ville sova läääänge) men liks förbenat så blev klockan strax före midnatt innan vi kom hem och låste upp dörren.
 
   
 
Totte badar
 
Idag så försökte jag mig på att börja hänga upp lite tavlor på väggarna men när jag skulle sätta upp en tavellist som absolut inte ville hålla sig kvar gav jag upp (vi har varken plugg eller gipsskruv hemma).. Blir till att handla någon dag.. Jag bakade istället två limpor, körde en tvättmaskin och dammsög av litegrann medan Jonas skottade och sotade pannan.
 
I eftermiddags så hämtade vi vårat lilltroll och for sen vidare till svärisarna där det vankades middag.
 
Nu blir det lite kvällsfika och en varm dusch för min del innan läggdags. Nya tag imorgon!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: