New Year

Jaha, då har ytterligare en vecka och en halv vecka bara sprungit förbi. Vi har haft en helt perfekt jul där vi började med att öppna Birgers julklappar från våra fina vänner och släkt här hemma på julaftonsmorgonen och sen gjorde vi oss iordning för julaftonsfirande hemma hos svärmor och svärfar.
Det är första gången som jag inte firat julafton hemma med mamma och pappa men jag överlevde utan problem för juldagen sprenderades hemma hos dom :)
Vi hade nytt koncept den här julen och det var att vi hade lottat till två personer var som vi skulle köpa julklappar åt. Jag skulle köpa år papsen och Chirster och jag fick julklappar av Thomas och Sandra. Birger gick såklart utanför själva lotteriet och fick närmare 30 julklappar allt som allt! Vi måste verkligen ta itu med hans rum nu och göra iordning :D
Jag är mer än nöjd över julen med allt vad det innebär med mat, klappar och godis. Jäklar vad man vräker i sig men samtidigt är det ju så gott :) Dock har jag fått ett ganska så extremt sötsug nu efter december månad, jag som inte alls hade nå cravings under graviditeten eller ätit någe annat mer "onyttigt" efter förlossningen men nu har det kommit som ett brev på posten :P
 
Dagarna före nyår fick jag också finbesök av Sabina, som numer bor i Olso, en sväng och jag fick visa henne Birger som hon även passade på att ta lite bilder på. Jag väntar med spänning på att se hur de blev som :)
Sen kom även Tea och Johan och mellanlandade här en natt så jag fick rå om dom en kort stund.
 
Jag fick denna fina ring av Sabina.
 
Nyårsafton firades här hemma i goda vänners lag. Jag och Jonas har nästan alltid varit borta på festligheter så iår tänkte vi att det var våran tur att bjuda igen :)
På menyn stod;
Skinkröra på toast med smörstekta champinjoner
Oxfilé med hasselbackspotatis och beasås 
Krispig "Dulce de leche" marängtårta toppad med hallon
 
Blev sjukt nöjd över oxfiléen som jag låtit marineras i tre dagar. Jag gjorde även en egen beasås men den skar sig big time (det är mycket svårare att göra till flera personer än två.. :P) så det fick bli färdigbea istället men det var lika uppskattat :)
 
 
God fortsättning allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: