Gnällspik

Jag känner mig så trött och gnällig nu så jag måste få klaga lite...
Birger har sovit bra ända till klockan tre inatt då han vakna och va lite ledsen men han somnade snart om igen. Men sen när Jonas hade klivit upp och när han precis skulle till att åka på jobbet, dvs strax före fem, så blev han jätteledsen. Jonas bar in honom till mig och åkte på jobbet och jag satt helt plötsligt i sängen med en otröstlig unge. Trött och yrvaken och inte alls på humör så började tröstandet som tog närmare en halvtimma.
Tänk att så fort som jag känner mig extra trött lr liknande och verkligen behöver samla energi så har jag en ledsen liten grabb och pappan "slipper" alltid undan. Har han haft en jobbig natt så kan han sova eller vila i bilen när det är lugnt. Jag kan absolut inte sova eller vila på mitt jobb. Jag måste stå och gå hela tiden oavsett hur jäkla trött jag är.. Antar att jag är en aning avundsjuk på min man just idag då jag gärna skulle vilja sova en liiiiten stund till... :P
Btw, vi somnade aldrig om efter den tidiga och ledsna morgonen, utan vi brottades i sängen och jag blev skallad två gånger..

Sen har vi också Hjallis som låter som en inbrottstjuv när hon ska ta sig till övervåningen. Hon måste ju hoppa över barngrinden i trappen och det smäller så högt att hela huset vaknar. Jag som trodde katter va smidiga djur :)

Kände att jag bara ville skriva av mig lite och just nu känner jag mig hyfsat vaken och pigg ändå men jag vet att det kommer kännas som en lång dag. Tur ändå att jag inte börjar förrän klockan elva idag.

Nu frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: