Nu är snön välkommen

I helgen hade vi julfest med jobbet så Norra Berget's dansloge. City och Birsta hade slagits ihop och vi fick en härlig kväll med god mat, dans och sång. Natten avslutades på Oscar och som vanligt när man går ut på krogen så hinner man knappt innanför dörrarna innan alla splittras.. men jag hade väldigt kul i vilket fall :)

Jag passade på att ta en liten sovmorgon på söndagen och vaknade strax före elva (vet inte när jag sov så länge sist..) av ett sms av Sabina som ville dra in på Birsta en sväng, så det var bara att hoppa i kläderna och fara iväg.
Vi tog en heldag med lite shopping sen for vi hem för att äta lite middag innan vi drog in till stan och gick på bio. Helmysigt!

Igår köpte jag även mig ett par nya täckbyxor och en täckjacka så nu jäklar är jag redo för snön! Jag vet att jag egentligen inte tycker om vintern men det känns liksom lite tomt utan snön nu tycker ja.. Jag vill ju i alla fall ha snö under december månad och framförallt på julafton och nyår (sen hoppas jag att det är smällkallt när vi sticker till solen i januari ;)). 
Tänk om det kunde komma lite snö nu ett par dagar också kan graderna få sjunka lite till ca 5-10 minus och sen kan solen skina hela dagarna. Det är perfekt vinterväder om ni frågar mig ;)

Just ja, jag har även julat till det i huset i lördags så nu är alla julgardiner och övriga textilier på sin plats. Passade även på att spela julmusik för att komma i stämning ordentligt och trots att vi inte har någon snö så har jag julkänslor som spritter i kroppen :)


Nu blir det julklappsinslagning och rimstuga med julmusik i bakgrunden



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: