Hängigt

Nu har turen kommit till mig att bli förkyld. Vaknade i måndags med en strålande huvudvärk och halsont som varade hela dagen lång. Jag fick dock ett husmors tips från en kollega på jobbet att jag skulle gurgla saltvatten mot halsontet. Sagt och gjort, på tisdagmorgon stod jag och gurglade bra länge och har inte haft ont sen dess. Helt fantastiskt måste jag säga! :)
Jag genomled gårdagen på jobbet ändå med huvudvärk och säkert lite feber skulle jag tippa på men det gjorde jag endast eftersom jag visste att jag skulle vara ledig idag och imorrn..
Idag tog jag mig dock en tur till Birsta med Sofie en sväng mitt över dagen då jag tyckte att jag kände mig piggare än igår (och i förrgår) men när jag kom hem var jag helt slut.
Det värsta med det hela att inte känna sig hela hundra är att jag inte kan träna :( Vill liksom inte riskera att bli ännu sämre.. och jag som är så pepp nu när jag beger mig mot gymmet... nåväl, förhoppningsvis är jag pigg som en lärka lr nått imorgon med massor av energi!

Kvällen har iaf spenderats i soffan tittandes på one tree hill (som jag håller på att plöja nu, säsong för säsong) bredvid min kära och med en dippskål och lite morötter. Mums!


Oops! Morötterna tog visst slut.... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: