Sista dagen i Albuquerque

Idag har varit en härlig dag med djur som tema. Började imorse med att vi åke upp till bergen och Cedar Crest där jag hoppade upp på en häst och tog en tvåtimmarns skogstur uppför bergen.

 
Hästen jag fick rida heter Hoss och är en "redhead" precis som mig.

Efteråt begav vi oss till Subway för en sen brunch då frukosten på hotellet endast består av flingor och det blir man ju inte direkt mätt av. Inte vi i varje fall :P

Sen bar det iväg till Albuquerque zoo.


   
Jättesköldpaddorna som fanns där, är dom första någonsin som jag sett så mycket speed på. Också sprang det runt en himla massa ekorrar överallt och man kunde t o m locka fram dom :)

   
USA's nationaldjur till vänster, en vithövdad kungsörn. Väldigt majestätisk. Sen så har ni isbjörnar och kängurur som ligger och latar sig också lodjuret som ligger och sover i sin hängmatta. Så söt :)


Ett bergslejon som kom mot oss i full fart när vi ställde oss där vid gallret. Tackar gud för att det var där :)

Det blev också ett väldans oväder när vi var inne på zooet. Åskan dundrade på som bara den och det regnade på ganska bra ett tag men gick över hyfsat fort.. Det blev några mindre översvämningar efter vägarna som amerikanarna inte är någe vidare bra att köra på :P

Har även varit inne på ett Walmart idag. Jäklar vad stort det var! Där finns verkligen allt du kan tänkas vilja ha och lite till. Jag hittade jättemycket fina tyger men det blev inget köp. Kanske hinner sväng in på en till efter vägen och köpa något ;)

Nu ska jag läsa lite bok innan natten och imorgonbitti fortsätter våran resa västerut. Nästa anhalt, Holbrook!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: